ouders weg, kleine regentijd, stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kristel Commandeur - WaarBenJij.nu ouders weg, kleine regentijd, stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kristel Commandeur - WaarBenJij.nu

ouders weg, kleine regentijd, stage

Door: Kristel Commandeur

Blijf op de hoogte en volg Kristel

22 December 2014 | Suriname, Paramaribo

Daar ben ik weer, afscheid genomen van mijn ouders en de nieuwe week is weer begonnen en niet alleen een nieuwe week ook alweer een nieuwe maand.. December alweer, de tijd vliegt hier! Nog 2 maanden genieten in dit mooie land.

Het is hier steeds regenachtiger, dat is niet erg als je doordeweeks op stage zit.. totdat je naar huis moet fietsen. Ik moet maar 5 minuten fietsen maar het gaat zo hard dus ik kom vaak geheel doorweekt thuis, Fijn die (kleine)regentijd.

Deze week pak ik mijn normale leventje hier weer op. Maandag ben ik meegegaan met Nina en Merel die al een week bezig zijn met de intermediate class Salsa en Bachata dat is een stapje verder als het diploma wat we vorige week gehaald hebben. Toch gezellig om iedereen van salsa weer even te zien en zelf ook nog even wat Bachata gedanst, dat blijft toch mijn favoriet!

Dit weekend ben ik home alone in de Wakibasoestraat, iedereen heeft trips gepland. Ik had zelf al veel gedaan met m’n ouders dus voor mij geen trips deze week. Ik ben met Puck naar het zwembad van Krasnapolsky gegaan en ’s avonds zijn we heerlijk gaan uiteten in de stad. Uitgaan kon natuurlijk ook niet ontbreken dus ZsaZsaSu zijn we ook nog ingedoken het was gezellig! Ik ben bij Puck blijven slapen want alleen in de Wakibasoe is ook niet gezellig. Volgende dag kwamen mijn huisgenoten gelukkig weer thuis en zijn we (weer) uiteten geweest bij het pannenkoekenrestaurant.

Ik ben op stage een kerstdiner aan het regelen die we als het goed is dinsdag de 23e gaan vieren! Maandag de 22ste is er een grote opening van de zusterorganisatie Jepi Deng dus het wordt een leuke vol geplande week! Om de maandag goed af te sluiten zijn we lekker cocktailtjes gaan drinken bij ‘t Vat met Vera, Dennis, Lieke en Sietske ze smaakte prima. Dinsdag heb ik samen met Sietske afgesproken om bij Plonie en haar man Ken te komen eten! We kregen heerlijke nasi met kroepoek en zoutvlees, het toetje was broodtaart met ijs heerlijk! We hebben nog geschommeld in de schommelstoel voor de kerstboom met kerstmuziek, het echte kerstgevoel haha alleen is het hier 30 graden warmer.

Op woensdag hadden we het afscheidsetentje van Sietske, na 3 maanden stage als verpleegster gaat ze weer naar het koude kikkerland. We zijn naar Zus&Zo gegaan en hebben gezellig en lekker gegeten. We zijn ook nog even naar het Onafhankelijkheidsplein gegaan om de mega grote kerstboom te bewonderen. Toen we foto’s gingen maken sprak een fotograaf ons aan of hij foto’s van ons mocht maken… een echte fotoshoot voor de kerstboom volgde daarop haha.

Ook ben ik bij mijn stagebegeleidster op bezoek geweest ze runt nog een bedrijf naast haar werk voor de stichting. Guguplex een bedrijf die zorgt voor zonnepanelen in het binnenland, naast het bespreken van mijn stage en opdrachten heb ik ook van haar verhalen geleerd. Ze heeft wat gesprekken met het ministerie van volksgezondheid en sociale zaken geregeld zodat ik mijn onderzoek daarmee nog beter kan maken. 13 januari moet alles af en klaar zijn want dan vertrekt ze zelf naar Nederland. Ik moet nog even knallen dus!

Dit weekend ben ik naar een markt geweest in de Palmentuin om souvenirs te kopen toch leuk om wat aandenkens aan dit mooie land te verzamelen. Zaterdag hebben we een klein feestje thuis gebouwd, we waren allemaal redelijk moe dus ben ik gaan slapen en dacht ik niet meer uit te gaan. Vera en Lieke dachten daar heel anders over dus om 2:30 werd ik met luid geluid uit mijn bed getrommeld met de vraag of ik mee ging naar ZsaZsaSu.. ik hoefde er niet lang over na te denken, snel uit bed klaarmaken en daar gingen we gezellig feesten en dansen in ZsaZsaSu met z’n drieën.

De weken die nu komen zijn feestweken in SU er wordt veel georganiseerd en overal is een feestje. Nu t/m woensdag stage en dan hebben we tot 5 januari jaarverlof superchill!

Fijne feestdagen en alvast een gelukkig Nieuwjaar !!!

Bigi Brasa Kristel

  • 22 December 2014 - 17:51

    Eva:

    super leuk voor krissie, mijn kaartje is ook onderweg maar je kent het. Die zal zo rond je verjaardag aankomen denk ik!! Jij ook lekker genieten, kerst in de warmte!! Xje

  • 24 December 2014 - 02:40

    Franklin:

    nou nou, meid wat zal jij t moeilijk hebben om terug te komen.
    Ik geniet elke keer weer van jouw schrijven hoor.
    Ik ben ook steeds weer verrast te lezen dat je t naar je zin hebt en geniet van Su.
    Hoe is t Kerstdiner geweest.
    Gaat t niet vervelen om zowat elke dag uit eten te gaan.?
    Ik heb ook genoten van de verhalen van je pa. Zij hebben t ook erg naar hun zin gehad heb ik begrepen. Daar ben ik blij om.
    Ik begrijp ook dat je bachata leuker vind als salsa. Geniet er van.
    Het is hier de laatste dagen rot weer. Veel regen en erg veel wind.
    Ik zal zeggen maak er een hele leuke Kerstfeest van in warm Suriname en niet te veel Borgoe nuttigen.
    Groetjes en kusjes van Gina en ik.
    Tang boeg en soso lobi.

  • 24 December 2014 - 15:27

    Oma K:

    24 december Wij genieten van jou en de foto s. wat zal jij het koud hebben als je weer terug ben.
    Kristel wij wensen je fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar toe.
    januari kom er weer wat. een lieve groet en dikke kus van oma en opa xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Kristel in Suriname!

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 10841

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 01 Februari 2015

Mijn eerste reis; stage en avonturen in Suriname

Landen bezocht: