Bye bye Eva, stage en chillweekend Overbridge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kristel Commandeur - WaarBenJij.nu Bye bye Eva, stage en chillweekend Overbridge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kristel Commandeur - WaarBenJij.nu

Bye bye Eva, stage en chillweekend Overbridge

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

03 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve lezers,

daar ging ze dan m’n maatje Eva, na 10 dagen samen Suriname ontdekken en mijn leventje als stagiair ervaren, weer op het vliegtuig naar Nederland. De meeste mensen weten dat ik niet vaak mijn emoties toon, maar nu moest ik toch wel even slikken en een traantje laten. Puck was ook mee om Eva een goede reis te wensen dus we konden er wel om lachen. Super bijzonder dat ze hier speciaal voor mij naartoe is gekomen en blij dat we hier ook een toptijd hebben gehad, maar dat hebben jullie natuurlijk allemaal al gelezen in de vorige blog die Eva hierop heeft geschreven.

Tijd om mijn normale leventje hier weer op te pakken, hard voor school aan de gang want volgende week moet ik toch echt mijn eerste verslag inleveren. Zaterdag was het voor mij nog even geen weekend, er was een training georganiseerd door de zusterorganisatie ‘Kinderen van het Licht’’. Een Nederlands stel gaf deze training over pijn, huiselijk geweld en kindermisbruik. Leuk om weer een beetje Nederlandse invloeden te krijgen bij de Stichting, God had alleen wel weer de boventoon ‘’zonder god kun je geen succes bereiken’’ is hier het uitgangspunt, hier denk ik dus heel anders over maarja ieder zijn geloof. ’s Avonds hadden we pannenkoeken gebakken en zijn we nog een potje boeren bridge gaan spelen.. ouderwets gezellig!

Zondag hadden we een welverdiende rustdag rond 11u vertrokken we naar het Zorghotel waar we heerlijk hebben gezwommen en lichtelijk zijn verbrand.

De volgende dag moest ik om 10u bij de vreemdelingenpolitie zijn om papieren af te geven zodat mijn visum weer met een aantal maanden kon worden verlengd, na 1u werd ik al geholpen, dit schijnt snel te zijn want van andere had ik gehoord dat het wachten weleens 2 a 3 uren kon duren Lucky me.. De uren die ik hierdoor op stage had gemist kon ik meteen weer inhalen door een middagdienst te draaien van 13:00 tot 21:30. Het gaf me een goed gevoel dat ik deze middagdienst geheel alleen mocht draaien, dat betekend toch dat ze vertrouwen in me hebben. Tijdens deze dienst houdt je in de gaten of niemand van of op het terrein komt, je deelt het boodschappengeld uit, de medicijnen en beantwoord de vragen van de gasten hier maken ze gretig gebruik van want ze stonden elk half uur aan m'n bureau met vragen. Ik hoop dat ik deze dienst vaker kan draaien zo gaat mijn zelfstandigheid met sprongen vooruit. Helaas heb ik door de middagdienst de yoga en het etentje voor Nina’s verjaardag gemist, wees gerust dat haal ik hier wel weer in haha.

Doordeweeks drukke dagen op stage, elk vrij moment kan ik gelukkig wel invullen met werken aan school. Ik neem mijn laptop mee en heb daar Wi-Fi dus ik kan prima werken op mijn stageplek. Woensdag gesproken met de directeur meneer Olmberg over het lange wachten op mijn stagebegeleidster (zijn vrouw) hij bood zijn verontschuldigingen aan en heeft beloofd dat ze deze week nog zou komen en zich extra ging inzetten voor mijn begeleiding. Ik ben benieuwd, ze is meester in rechten en juriste van beroep dus ik heb er zeker wel vertrouwen in, zo gaat mijn stage steeds meer de richting op van mijn opleiding. Vlak voor er een vergadering zou beginnen waar ik aanwezig moest zijn werd me nog even verteld dat ik donderdag een stageverslag moest inleveren over de Stichting en mijn ervaringen bij de verschillende afdelingen, was niet helemaal goed aan mij doorgegeven want ik wist van niks. Ik zit hier met de instelling ‘’alles komt goed’’ dus daar ging ik dan ook nu maar vanuit. ’s Avonds had ik al afgesproken om te gaan baantjes trekken in het zwembad, ik heb hier de afgelopen maanden niks aan sport gedaan dus ik moest weer even aan de bak. Volgende week wordt het 2 avonden in de week salsa en 1 avond zwemmen.. kijken hoelang ik dat vol ga houden.

Weekend! Eindelijk daar was ik wel aan toe, en dit weekend stond er iets leuks in de agenda namelijk een trip naar Overbridge met alle stagiairs van de stageorganisatie makeamove2. Het werd georganiseerd door 3 stagiaires en Mitchell (de eigenaar van makeamove2). Daar gingen we dan 27 stagiaires in een busje naar Overbridge om een dagje en een nachtje te doen waar we goed in zijn chillen, genieten van de zon, de plaats en natuurlijk drinken.. heel veel. ’s Middags zijn we lekker bij het strandje gaan liggen en hebben we gezwommen ook hebben we fanatiek een paar potjes volleybal gespeeld.

Het thema van de trip was Halloween, iedereen had een act voorbereid die ’s avonds werden opgevoerd. Abc’tje van de organisatie, de meest gênante momenten van onze tijd in SU werden nog eens opgenoemd en nee, deze zijn niet geschikt voor in de reisblog. Ook een ingewikkeld spel met touwtjes hebben we gespeeld Ten slotte hebben wij,de Wakibasoekern, een door Nina ingesproken spookverhaal over Overbridge gekleed met masker en cape om de schrikmomentjes extra eng te maken laten horen. Op de foto’s zien jullie hoe dit er allemaal uitzag.

Na een avond/nacht vol drank (limbo)dansen en gezelligheid zijn we gaan slapen in onze hangmatten en brak er een zware ochtend aan. Met kleine oogjes en de aanwezigheid van een kater zijn we weer lekker gaan zonnen, zwemmen en hebben we weer een aantal potjes volleybal gespeeld. Rond 16u zijn we weer naar huis gegaan, een zeer geslaagd weekend gehad het was top georganiseerd en super gezellig! ’s Avond zijn we nog met een groepje pannenkoeken gaan eten bij het pannenkoekenrestaurant, appel vanille-ijs en chocosaus mmmmm.

Vandaag met mijn stagebegeleidster praten hoe mijn stage gaat en hoe de rest van de maanden er hier uit gaan zien. Verder moet ik nog een stage van 5maanden in Nederland gaan zoeken zodat ik in maart meteen daar mee kan beginnen. Woensdag weer even sportief baantjes zwemmen en natuurlijk begin ik deze week ook met salsa! Kortom ik verveel me nog lang niet in SU.

Fill your life with experiences, not things. Have stories to tell, not stuff to show.

Lieve groetjes,
Kristel

  • 03 November 2014 - 14:15

    Eva:

    Topper!!!'

  • 03 November 2014 - 16:14

    Marijke:

    Eva was me voor
    maar slik wat weer een mooi verhaal
    dikke kus
    enne ik ben al aan het aftellen
    Je liefste moedertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Kristel in Suriname!

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 10845

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 01 Februari 2015

Mijn eerste reis; stage en avonturen in Suriname

Landen bezocht: