Salsaweekend en meer avonturen in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kristel Commandeur - WaarBenJij.nu Salsaweekend en meer avonturen in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kristel Commandeur - WaarBenJij.nu

Salsaweekend en meer avonturen in SU

Door: Kristel Commandeur

Blijf op de hoogte en volg Kristel

07 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve bloglezers,

Wat leuk om jullie reacties op mijn blogs te lezen!

Deze blog schrijf ik terwijl ik in de Bidstond zit. De Bidstond vindt elke maandagochtend op mijn stage plaats, hier gaan ze uren lang gezamenlijk tot God bidden, over de Bijbelverhalen praten en vervolgens begint dan de vergadering wat voor mij eigenlijk alleen interessant is. Je snapt het al ik hou het niet vol om zolang te luisteren en te kijken hoe hun voor God zingen en bidden, het is daarom voor mij een ideaal moment om (stiekem) mijn blog bij te houden.

Deze week heb ik weer veel gedaan, geleerd en meegemaakt maar ik moet wel zeggen dat het leven hier in Suriname steeds meer begint te wennen en ik me al thuis begin te voelen. Mijn huisgenoten Sietske, Marloes, Lieke en Vera zitten vanaf september al op salsa, twee keer in de week hebben ze lessen gevolgd om soepeltjes in de heupen te worden en het salsa onder de knie te krijgen. Donderdag was de dag dat ze mochten afdansen. Merel en ik wilde dit natuurlijk niet missen en zijn meegegaan om te supporteren. Ongelofelijk maar waar, ze zijn allemaal geslaagd!

Wij hebben besloten dat nu we hier in Suriname zijn elke huisgenoot die jarig is geen verjaardag heeft maar een verjaarWEEK. Aangezien Vera maandag jarig was zijn we dus de hele week doorgegaan, vrijdag hebben we een partybus geregeld en zijn we de stad doorgegaan met harde muziek,Borgoe's en gezelligheid. Vervolgens nog naar Touche gegaan om het goed af te maken en pas half 6 weer in bed te liggen.

Zaterdag was de dag van het salsaweekend, we zijn het binnenland ingegaan van Powakka. Erg mooi, groen maar wel primitief. De dansinstructeur Chris had alles geregeld, lekker eten, drankjes en een DJ. We hebben heel veel gedanst, vooral salsa en merengue, heb ik ook weer wat bijgeleerd hier! Het plan is om in november zelf met wat huisgenootjes op salsa les te gaan. Rond middernacht zijn we in onze hangmatten gaan liggen en gaan slapen. Ik vond het niet helemaal ideaal want door het schommelen werd ik misselijk, na een krentenbol kon ‘krentenkristel’ (bedankt Merel Arts) weer lekker slapen.

De volgende morgen zijn we nog een aantal uurtjes in Powakka gebleven, we hebben gezwommen in de kreek en veel gehangmateerd.

Aangekomen bij ons huis kwam Vera tot de ontdekking dat haar verjaardagscadeau de goudvis Joemai was overleden. We moesten natuurlijk hiervoor een 'verspoeling' houden dus in besloten kring hebben we Joemai door de wc gespoeld. Ten slotte hebben we pizza besteld en zo was het weekend alweer snel voorbij.

Maandag op stage eerst de Bidstond gehouden waarbij ik al een deel van mijn reisblog heb geschreven, 's middags aan het BBQ project gewerkt en ingediend bij de directie. Als het doorgaat gaan we op vrijdag 17 oktober met alle gasten en werknemers barbecueën. Ook heb ik hiervoor samen met m'n collega een dans- en muziek act geregeld om het nog leuker te maken.

Vandaag ga ik na mijn stage met Sietske en Nina(m'n nieuwe huisgenootje) nog even langs de Tulp, dit is een mega supermarkt waar ze veel Nederlandse producten verkopen. Daarna ga ik een planning maken welke trips ik allemaal met Eva ga doen. De tijd vliegt hier want over 6 dagen is Eva al hier!! Super veel zin in!

Ter afsluiting nog een tekst van m’n huisgenoot Lieke:
Live your life the way you want it..

Liefs Kristel

  • 07 Oktober 2014 - 17:37

    Marloes:

    Hee, waarom heb ik die leuke selfie niet?! :O en die andere foto van de partybus heb ik ook even gemist haha!
    Wel leuk om je blog te lezen! (vooral tijdens stage, dan heb ik weer tien minuten iets anders te doen)

  • 07 Oktober 2014 - 18:39

    Kristel:

    Haha Hee Marloes, ik heb ze van Merel gekregen maar ik heb ze nog op m'n USB dus ik zal ze vanavond geven er staan nog veeeel meer leuke foto's op:)
    Ja we moeten toch onze stage uren vullen he!
    Tot straks x

  • 08 Oktober 2014 - 11:21

    Emily:

    Heey buurvrouw!
    Wat onwijs leuk om je verhalen te lezen!
    Ik ben nieuwsgierig naar de tripjes die je gaat maken.
    Veel plezier!
    X Em

  • 08 Oktober 2014 - 11:48

    Franklin:

    Hè Krentekris,
    leuk te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
    Als ik het allemaal zo lees ben je meer met genieten/plezier bezig dan met je stage.
    citaat: " ik moet wel zeggen dat het leven hier in Suriname steeds meer begint te wennen en ik me al thuis begin te voelen",
    mmmmmm denk eraan dat je terug moet. Zal niet gemakkelijk worden.
    Ik ben blij voor je dat je het aardig naar je zin hebt. Geniet er maar van.
    Suriname is toch anders als dat je had gedacht. Waar had je de Roti gehaald en was het goed? Ga ook een keer uit eten bij Sarina aan de gemenelandsweg. Is ook heel goed en een leuke (tuin)tent.
    Nou, "Krentekris" ik blijf je volgen.

    Het gaat je goed.

  • 08 Oktober 2014 - 18:10

    Kristel:

    Hee buuf!
    Mooizo, leuk ook dat je me volgt.
    Ja we blijven niet stil zitten dit weekend staat Nickery en Bikipan op de to do list.
    En met Eva ga ik naar Bergendal en naar Brownsberg + Stuwmeer, zijn er al die je bekend voorkomen van die keer dat jullie in Suriname waren?
    Groetjes aan de andere buufies! xx

  • 08 Oktober 2014 - 18:16

    Kristel:

    Hee Franklin
    Ja het gaat erg goed hier. Er is ook zoveel te doen naast mn stage dus daar zul je ook niet zo veel over horen;) Als ik zo de berichten uit Nederland hoor(het weer vooral) denk ik ook nog niet aan terug komen. Ookal mis ik mn thuis wel natuurlijk. Ja het is echt een groot verschil met wat ik had gedacht, in positieve zin gelukkig! We haddem Roti gehaald bij ''Chris'' een restaurant aan de Kwattaweg, het was heerlijk! Oke dan ga ik daar zeker een keer heen, waarschijnlijk wordt dat volgende week als Eva hier is.
    Bedankt leuk om te horen!

    xkristel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Kristel in Suriname!

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 10843

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 01 Februari 2015

Mijn eerste reis; stage en avonturen in Suriname

Landen bezocht: