Ministeries, Apiapaati & Birthday! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kristel Commandeur - WaarBenJij.nu Ministeries, Apiapaati & Birthday! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kristel Commandeur - WaarBenJij.nu

Ministeries, Apiapaati & Birthday!

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

21 Januari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen in Nederland,

Daar ben ik weer met mijn blog, maak je geen zorgen het zullen er niet veel meer zijn;)

Mijn praktijkbegeleidster bij de Stem had voor mij deze week 2 afspraken geregeld. Een met het Ministerie van Sociale Zaken en de ander met Volksgezondheid. Deze gesprekken zijn goed voor school (portofolio) en mijn onderzoek die ik hier doe naar het transformeren in gezondheidscentrum. Super vet om bij deze Ministeries te zijn geweest en ik heb er ook nog eens veel van geleerd!

Toch was ik weer blij dat het weekend was ik heb deze week zoveel aan school en mijn onderzoek moeten doen. Omdat een verslag altijd beter kan en ik nog nooit met leerdoelen enz. heb gewerkt heeft Merel mij supergoed geholpen met mijn verslagen. Tijdens het eerste verslag zaten we er tot in de late uurtjes nog aan te werken. Dit verslag nakijken hadden we verdeeld over 3 dagen hopelijk wordt deze beoordeling ook zo positief, alvast bedankt Merel Arts!

Vrijdag was het weer tijd voor Touche! Het was niet heel druk, het voordeel hiervan was dat we bij de bovenruimte van Touche een privé dj hadden waar we al onze favoriete liedjes konden laten afspelen en natuurlijk was de dansvloer helemaal vrij voor onze moves. Helaas heerst er een of andere ziekte in de Wakibasoe dus de rest van de dagen lag ik ziek te zijn… Maandag weer redelijk opgeknapt naar stage gegaan, nog 2weken te gaan. Voor mijn afscheid en verjaardag bij de Stem ga ik een bbq organiseren waarbij er voor iedereen (max) kip en salade is, dit zal 20 januari wanneer mijn Bigi Yari is plaatsvinden. Zo zullen de laatste dagen stage helemaal voorbij vliegen!

Er waren weer spierdijkers in SU, dit keer waren het mijn buren Wilco en Nathalie. Die moest ik natuurlijk even ontmoeten om verhalen over dit mooie land mee uit te wisselen. We hebben lekker wat gedronken op een plek aan de waterkant waar ik nog niet geweest was(ja dat komt ook voor). Super apart om de buurtjes daar te ontmoeten maar het was wel erg gezellig!

Vrijdag was het ‘Wij gaan naar Apiapaati’ time. Een trip met Merel, Lieke, Vera, Sharon en Zoë naar het binnenland. De laatste met (een deel) van mijn huisgenootjes. Eerst 4uur met de bus en vervolgens nog 5uur met de boot, klinkt gigantisch lang(dat is het ook) maar de sfeer zat er goed in ondanks een extra stop van 1,5uur doordat de bus kapot was. Blij dat we in Apiaapati waren beland. Onder leiding van onze super gidsen Stanley en Fred, twee Surinamers met mega veel energie naar hun geboorteplaats Apiapaati. We zijn elke dag flink op pad geweest. Met banden achter de koraal, springen in de stroomversnelling, de ananas berg beklimmen en de omliggende dorpen bezoeken waar het allemaal iets anders gaat allemaal. De vrouwen in de dorpen zie je continu de was en afwas doen langs de rivier. We hebben super genoten van de mooie natuur/ dieren en mensen in het binnenland dat ga ik missen…

Happy birthday to me! Dinsdag 20 januari jarig en wel mijn Bigi Yari. Op stage werd dit gevierd door een barbecue met alle cliënten en begeleiders. Kip met salade en genoeg drinken, geregeld door mijzelf als afscheid maar natuurlijk ook als verjaardag! Toen ik thuis kwam was er een grote verassing van mijn ouders geregeld door mijn huisgenoten een grote taart van Fernandes! Jammie ik voelde me helemaal jarig! ’s Avonds zijn we als goede afsluiter van mijn feestelijke dag uit eten gegaan met de huisgenoten bij Jiji’s. Dit is een mooi restaurant langs de waterkant met uitzicht op de Suriname brug.

Vandaag nog even een half dagje stage en dan gaan we rond half 3 Zoë wegbrengen en Mark ophalen van het vliegveld. Toch wel een beetje spannend maar ik heb er wel super veel zin in!!

Tot de volgende en laatste blog! Liefs Kristel.

  • 21 Januari 2015 - 16:06

    Je Vakantie Maat:

    kris weer een puik verslag! Ik geef je een 9, volgende keer iets meer beschrijven hoe lekker weer het is dan krijg je een 10. X uit het kikkerlandje en tot over 12 nachtjes OMG xx

  • 21 Januari 2015 - 16:16

    Marijke:

    Trots , trots zoals in je armbandje al gegraveerd staat .ik had trouwens best wel zo n stuk taart willen proeven maar ik k sta hem af aan mark veel plezier met elkaar dikke kus je mams

  • 21 Januari 2015 - 18:46

    Oma En Opa :

    Hoi kristel,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag meisje.
    We hebben aan je gedacht gisteren, mama gebeld en nu kom je over 10 daagjes alweer thuis.
    Het is allemaal vlug gegaan he! en je hebt erg genoten zo te lezen.
    Tot ziens weer en een dikke kus opa en oma xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Kristel in Suriname!

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 10827

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 01 Februari 2015

Mijn eerste reis; stage en avonturen in Suriname

Landen bezocht: