December, SU the place to be - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kristel Commandeur - WaarBenJij.nu December, SU the place to be - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kristel Commandeur - WaarBenJij.nu

December, SU the place to be

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

05 Januari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hee gezellige volgers!

Hopelijk heeft iedereen mooie kerstdagen en een knallend Nieuwjaar gehad. Ik kan je uit ervaring vertellen hier was kerst zeker mooi en Nieuwjaar erg knallend ;) Voor het eerst de feestdagen buiten Nederland gevierd en het was een hele ervaring.

Eerste kerstdag was een avondje gezellig samen zijn met het huis, en Puck want niemand mag met kerst alleen zijn! Iedereen had een taak: Amuse, Voorgerecht, Hoofdgerecht, tussengerecht of dessert. Merel en ik hadden de amuse en het dessert, de kennis van de gouden karper helpt wel bij dit soort dagen haha. Het werden heerlijke hapjes als amuse en als dessert veel fruit en kwarktaart.. Als afsluiter zijn we naar Havana gegaan en weer in de late uurtjes thuis gekomen. Tweede kerstdag was ook een feest, allereerst ontbijt op bed van Merel en ’s middags spelletjes en veel kerstmuziek. ’s Avonds zijn we op ons kerstbest naar Zus&Zo gegaan om van een heerlijk menu te genieten. Rosé, cocktails, heerlijk eten en als afsluiter een dansjes doen in Club Touche zorgde voor een heerlijke kerst.

30 januari de dag van het feestje Oase owru yari dyugu dyugu nou dit zegt genoeg toch ;). Het was een groot buitenfeest met 3 podia en veel barretjes. Heerlijk om in december in m’n korte broekje nog zo te kunnen feesten ik had echt een festival gevoel! Een van de beste feestjes tot nu toe en dan was dit nog maar het begin, morgen oudjaar en dat wordt knallend gevierd hier.

Het was dan zover, tijd om 2014 die veel leuke,spannende, liefdevolle,gelukkige en leerzame momenten heeft gebracht af te sluiten. SU is the place to be in december en het heeft zich dubbel en dwars waar gemaakt. ’s Ochtends vroeg uit bed om op tijd bij de domineestraat te zijn. 10 stonden we er met een kleine kater.. oplossing de Mac Donalds(ja die hebben ze hier ook) hierna konden we fris en fruitig de pagara estafette volgen. Meterslange matten(pagara's) kwamen tevoorschijn en werden achter elkaar afgestoken. Oordopjes en een doek voor de rook waren onmisbaar, maar wat een ervaring om mee te maken. Hierna stond de hele straat vol met feestende mensen bij verschillende bandjes. Omdat we wisten dat we de avond ook nog moesten overleven zijn we niet al te laat naar huis gegaan. We zijn ’s avond naar het straatfeest bij ’T Vat gegaan en daarna hebben we het 00:00uur moment bij Zus&Zo meegemaakt. 2015 een jaar vol nieuwe kansen en avonturen ik heb dr zin in!

Nieuwjaar! Allereerst zijn we naar een groot straatfeest gegaan bij T Vat wat een sfeertje zelfs 2 januari werd feestend ingeluid. Daarna richting Torarica om nog even door te gaan met The Partysquad. Nog maar even bijgekomen en het volgende en laatste grote feest stond op de planning.. DJ DYNA. Het waren geweldige dagen in SU moet je zijn geweest! Het is nog steeds bizar om hier te staan en in een kort broekje in december/januari te kunnen feesten.

Nu weer back to buisness er staan drukke stagedagen op de planning omdat m’n stage er bijna opzit en ik moet worden beoordeeld en mijn verslagen klaar moeten zijn. Je kent het wel uitstellen.. iets waar elke student last van heeft.

Deze blog staat wel heel erg in het teken van feesten maar ik moet eerlijk zeggen ik heb ook niet veel anders gedaan in de feestmaand december. Dit maak ik allemaal goed met de laatste trips die eraan komen, Apiaapati en Kabalebo.

Geniet van 2015 bigi brasa Kristel.

  • 05 Januari 2015 - 18:19

    Marijke:

    He feestbeest nog ff serieus he
    ik tel al af dat je terugkom
    dikke kus je mams

  • 06 Januari 2015 - 08:43

    Linda & Ronald & Eline En Michael:

    Hoi Kristel,

    De beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Wij vinden het leuk om je reisverslagen te lezen. Wat een mooie tijd heb je daar.
    Nog veel plezier en succes met je stage.
    groetjes, Linda & Ronald & Eline en Michael.

  • 06 Januari 2015 - 19:35

    Oma C:

    Kristel ik wens jou nog een heel mooi en goed nieuwjaar toe.
    Maak van deze laatste maand nog een mooie tijd. Binnenkort zien we elkaar weer.
    Zaterdag zullen we je missen, want dan komen ze allemaal thuis omdat Opa 80 had geworden.
    vele groetjes, dikke kus Oma

  • 07 Januari 2015 - 20:18

    OMA EN OPA K:

    7 januari
    kristel je bericht weer met plezier gelezen.wij genieten ervan.
    Hier is het koud. En Kristel geniet maar. Dat kan niemand je afnemen.
    Kristel er is weer........groetjes kusjes. opa en oma k

  • 08 Januari 2015 - 14:44

    Franklin:

    Ik heb weer heerlijk genoten van je verslag.
    SU is the place to be in DECEMBER.
    Niet te veel gezegd toch?
    Zo te lezen hebben jullie daar geweldige dagen meegemaakt. (Het vochtig doekje heeft dus wel geholpen, toch?)
    Feesten kunnen ze daar wel hé? Ik las net op een van de kranten dat men bezig is geweest om de hele stad te ontdoen van alle achtergelaten troep. Jullie hebben daar zeker ook aan bijgedragen???
    Nu maar weer gewoon met je stage bezig zijn en uitrusten.
    Gaan jullie weer met de hele groep naar het binnenland (Apiaapati en Kabalebo) of met een paar.
    Heb je ook nog wat aan je dans cursussen gehad tijdens het feesten???
    Maak er daar nog flink gebruik van want hier in Nederland zal je niet vaak naar feesten gaan waar jij je kan uitsloven.(hahahaha)

    Ik kijk uit naar je volgend verslag.
    Odi odi, brassas nanga biegie bosies van mij.

  • 08 Januari 2015 - 17:29

    Kristel Commandeur:

    mama:
    ik heb het feesten niet van een vreemde ;)
    Nog 3,5 week succes met tellen.

    Linda, Ronald, Eline en Michael:
    Jullie ook een mooi 2015. Leuk om te horen dat jullie hem ook lezen.
    Bedankt komt helemaal goed. Jullie veel plezier morgen bij oma en de familie!
    Groetjes Kristel

    Oma + Opa K:
    Bedankt altijd goed om te horen dat mijn blogs met plezier gelezen worden.
    Ik ga bevriezen in Nederland denk ik het is hier altijd 30+ en bij jullie zo koud.
    Bedankt daar kan ik weer leuke dingen van doen!
    xx- kristel

    Heeee Franklin Surinamer
    Ja je hebt niks te veel gezegd, het waren hele mooie dagen inderdaad blij met het doekje, wat gigantisch veel rook komt er van die pagara's. Die troep hebben ze een maand geleden al bij ons opgehaald dat was nog tegen chikungunya het leger kwam toen langs bij de Stichting dat doen die Surinamers goed!

    Wij gaan met 6 meiden naar Apiaapati 16 t/m 19 januari en 24 t/m 27 ga ik met Mark naar Kabalebo lekker luxe in het Resort!

    Natuurlijk maak ik flink gebruik van de danscursus ongelofelijk hoe goed de Surinaamse mannen kunnen dansen dat zie je in Nederland niet hoor (hoe zit dat met jou Franklin haha).

    Bedank liefs Kristel

  • 09 Januari 2015 - 13:05

    Franklin:

    Nou ik kan me behoorlijk redden hoor.
    Dan een goed advies...zoek hier dan maar zulke feestjes op want er zijn er genoeg.

    Nou, geniet nog flink en ik kijk weer uit naar een nieuw verslag.

    bossies en brassas

    ps.
    nog naar "Princess" geweest?

  • 20 Januari 2015 - 11:56

    Elise:

    Hoi Kristel,

    Van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag!
    Je schreef dat je deze weken - na al het feesten - hard aan het werk moet om alles goed af te ronden. Hopelijk heb je wel wat speling om deze dag te vieren, want je wordt maar 1 keer twintig!
    Geniet ervan en veel succes met de laatste stageperiode!

    Groetjes van Bart en Elise.

  • 20 Januari 2015 - 19:13

    Ronald & Linda & Eline & Michael:

    Hoi Kristel, Gefeliciteerd met je verjaardag. Veel plezier deze dag en de latste paar weken!
    groetjes, Ronald & Linda & Eline & Michael.

  • 20 Januari 2015 - 20:43

    Oma C:

    Kristel, 20 jaar Hartelijk gefeliciteerd. Nog een paar mooie weken in SU en dan zien we je weer thuis.
    fijne verjaardag vandaag en tot gauw.
    groetjes, kus Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Kristel in Suriname!

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 10828

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 01 Februari 2015

Mijn eerste reis; stage en avonturen in Suriname

Landen bezocht: